So-net無料ブログ作成

2017年2月/ February, 2017 [釣り三昧(その他)]



いやー、真面目に月一更新になってしまいました^^;
残念ながら、3月は一切、釣りに行けそうにありません。
まぁ、人生色々あるもんです。。。
Uhh... a month updating ...
Unfortunately, I can't be going to go fishing in March.
Well, I know this is a life.


2/4 亀山ダム/ February 4 Kameyama reservoir 
IMG_4002.JPG
この日は、BMCのアッキーさんと亀山ダムに行きました。
メインは本湖ディープでしたが、風がなさすぎてバスのスイッチが入らなそうだったので、
支流に移動。
I went to the Kameyama reservoir with Acky, BMC team member at that day.
Firstly our main location was set in main lake, but there was no wind made us moving to tributes.

そこで、メタルでリアクションの釣りにて1匹。
I got a first fish in there with metal jig.
IMG_4004.JPG
夕方に風が吹いてきたので、終わり30分の本湖勝負をしましたら、
絵に描いたようなバイトを出しました、が、ファイト途中で無念のフックオフ。。。
Last 30 minutes, we move back to the main lake in accordance with wind blowing.
Then I got a quality bite, but I can't get it.
IMG_4003.JPG
ニジマスは簡単に釣れるのですけどねー(笑)
Rainbow trouts were caught easily.

非常に濃い内容の釣りができました。
アッキーさんに感謝です^_^
Very fun time! Thanks for Acky!!


2/5 整理 / February 5 organization 

IMG_4020.JPG
我は家で1人、来たるシーズンに備え、フックとシンカーの整理。
一方、おつまみとこつまみは、河口湖にワカサギを釣りに行ったようです^_^
I organized my terminal tackles, hook and shinker.
My wife and daughter were go to the lake Kawaguchi for wakasagi fishing.
92997D41-1263-42FF-BCB4-65AD8DCE5956.jpg


2/12 カワハギ(早川丸)/ February 12 filefish fishing

IMG_4034.JPG
チーム城南カワハギ駆逐隊の出動、パラダイスを求めて館山は早川丸さんに行ってきました。
We the team Jonan filefish destroyers turned out, accuse the paradise and came to the Hayakawa-maru in Tateyama.

発起人は、ツン抜け男爵。
前回が余りにも釣れず、ツン抜けできなかったことからのリベンジとなりました。
Promoter was Tun-nuke baron.
He defeated in previous filefish fishing and wanna revenge to get Tun-nuke( catch more than ten fish).
IMG_4041.JPG
こつまみは、開始早々「眠い」と言って(当然私も)戦線離脱する中で、
開始早々、その渦中の男爵が1匹目を釣り、物凄く調子に乗り始めます。
My daughter out of battle as soon as starting fishing under her sleepy condition (definitely, I can't fishing in the case).
In the condition, the baron was able to get first fish and started to say something provocatively to members.

それが隊員達の逆鱗に触れました。
That bring member's anger!
38E07AEB-96DF-41D3-8980-69BA11D0FE52.jpg
これはヒロフミの分!
This amount is Hirofumi!
9FDAED60-98A8-4540-8AA5-D1A429C3A376.jpg
これはユカリの分!
This amount is Yukari, and
6AE2432A-D076-4934-9890-D7B3EBFFD78B.jpg
そしてこれは、ヒロキの怒りだぁっ!
This is it of anger of Hiroki!!

更に、途中で誰が言ったか「最下位が男爵の称号を引き継ぐ」という恐怖のルールが設定され、隊員全員の気が引き締まり。
In addition, someone whispered the bottom result holder can be take over the title of the BARON. It is he'll rule enforced for us.
And member did their best to avoid to get the title.
IMG_4029.JPG
結果的に、ツン抜け男爵は3匹の貧果に終わり、ツン抜け男爵は男爵ホルダーとなったのでした。
As a result the current baron keep the title with his result as poor three fish.


2/19 館山観光 / February 19 sightseeing in tateyama 

家族でノンビリ過ごしましょう。
と館山に観光に行ってきました。
Let's taking slow time! Our family go to Tateyama for sightseeing.
IMG_4077.JPG
花を摘んだり、
Picking flowers,
IMG_4078.JPG
デッカいハンバーガーを食べた後、
Eating the biiiiiig burger, after that
IMG_4051.JPG
小一時間だけ、堤防で糸を垂れました。
まー釣れませんでしたけどね。
Throwing the line into the sea for a while.
No result but wonderful time was there.


2/25 長門/将監川 / February 25 Nagano-Shogen river

来たるバスオブジャパンの試合に向けて、あんまり釣りしたことがない長門川の魚探掛けをしました。
無事にだいたいの地形は把握できましたが。
I go fishing in the river for coming a tournament of Japan BASS Nation.
I was in the Nagato river whose experience of fishing is poor.
Taking a time for fishfindering, I can get whole data of bottom line, but...
IMG_4068.JPG

釣果の方は。
まぁ、私のジャーキングテクが凄すぎたのか。
Result of fish was, my technique of jerk baiting was too much excellent?
IMG_4060.JPG
ラーヘーに
Hera.
IMG_4061.JPG
ラジャブーと
Burajer...

バスは3回くらいバイトが有りましたが、何もクランクの早まきに反応したので、食い損ねでね。。。
Got three bites from Bass, missed hook them up under fast cranking.

まぁ、有意義な時間でしたよ?
Ok, day was awesome!!


2/26 親子釣り教室(水辺基盤協会プレゼンツ) / February 26 finishing school for child and parent presented by the water basis society 

こつまみと、水辺基盤協会主催の釣り教室に参加してきました。
I participated in it with my daughter.
IMG_4066.JPG
午前は糸の結び方から、午後に使う仕掛けを自分で作ると。
In the morning, taking a class for how to rigging and make up the rig for using fishing in the afternoon tournament.
IMG_4070.JPG
そして、午後は実釣でした。
Real fishing in the afternoon.

季節が季節なだけに、アタリは出るけどのらない現象が多発で、相当面白かったです。
The season is winter, it difficult to set the hook but it is so fun!

私は自分より、娘が釣れるかが心配で心配で。
娘が釣れた時は、本当に嬉しかったですね^_^
I was worried for whether my daughter could catch any fish. I was really happy when she got fish.

と、ここで、
このまま終わると、私の最後の獲物が今の所ジャーブラということに気づき、
死に物狂いで1匹釣りました(笑)
Then I realized that my latest fish I caught is Bura, so I fish hard!
IMG_4067.JPG

こつまみは、相当楽しかったみたいで、
「早く次の釣りに行こうね!」と意気揚々です。
She said I wanna go next fishing ASAP representing the school was sooo fun!


しかし、残念ですが、冒頭で言った通り、3月は釣りには行けない予定です。
However as I described above, I can't go fishing next month, sadly.

ということで、今度は再来月かな?
Next update may occur two month past.
Bye.



nice!(1)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 1

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

Facebook コメント

トラックバック 0

メッセージを送る